• Poniedziałek, 14 października 2024

5 umiejętności garażowych, które zanikają

Nowe technologie sprawiają, że niektóre tradycyjne umiejętności warsztatowe stają się przestarzałe. Na przykład, nie trzeba już wymieniać świec zapłonowych i przewodów tak często jak w poprzednich latach, więc ta umiejętność nie jest tak powszechna jak kiedyś. W niedalekiej przyszłości konserwacja samochodów, jaką znamy, może zniknąć, zwłaszcza jeśli pojazdy napędzane energią elektryczną przejmą kontrolę.

W międzyczasie wiele elementów nowoczesnych samochodów napędzanych gazem charakteryzuje się dłuższymi niż kiedykolwiek wcześniej okresami między przeglądami, a niektóre części albo znacznie zmieniły sposób serwisowania, albo w ogóle zniknęły. Tutaj omówimy niektóre z umiejętności garażowych, które stają się coraz bardziej rzadkie, ponieważ nowe osiągnięcia technologiczne redefiniują to, jak wygląda konserwacja pojazdów.

1. Wymiana rozdzielacza i rozrząd

Nowoczesne samochody nie mają rozdzielacza, który jest odpowiedzialny za włączanie i wyłączanie cewki w celu wytworzenia iskry w cylindrze silnika. Zamiast tego, zapłon jest uruchamiany przez zębate koła rozrządu obracające się wraz z wałem korbowym. Jeśli masz starszy samochód, będziesz potrzebował światła rozrządu, aby ustawić rozrząd dystrybutora. Ta część została w większości wycofana w latach 2000, więc jest duża szansa, że nie napotkasz wielu z nich.

2. Konserwacja świec zapłonowych i przewodów

Silniki wysokoprężne i samochody elektryczne nie mają świec zapłonowych i przewodów. Silniki gazowe mają, ale okresy między przeglądami są znacznie dłuższe niż w ubiegłym wieku. Coroczny przegląd kiedyś obejmował wymianę świec zapłonowych, ale teraz większość świec wytrzymuje co najmniej 60 000 mil, a w niektórych przypadkach 100 000 mil.

Ilekroć zmienisz swoje świece, zmienisz również przewody świec zapłonowych, ale z potrzebą częstych wymian znacznie zmniejszone, może nawet nie zachować swój pojazd na tyle długo, aby wymagać tego rodzaju konserwacji.

3. Czyszczenie i regulacja gaźnika

Samochody z tym elementem, który jest odpowiedzialny za dostarczanie do cylindrów odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej, mogą być dość kłopotliwe, jeśli są zbyt zimne lub niewłaściwie konserwowane. Jednak czasy wkładania płaskiego śrubokręta do gaźnika w celu wyregulowania mieszanki paliwowo-powietrznej już dawno minęły. Zamiast tego systemy wtrysku paliwa zapewniają dokładną mieszankę, która umożliwia szybki rozruch oraz optymalną moc i wydajność.

mechanik

W nowoczesnych samochodach od czasu do czasu trzeba wymienić filtry paliwa. W tym przypadku nowoczesny sprzęt dodaje nowe komponenty, ale także sprawia, że doświadczenie jest bardziej niezawodne.

4. Naprawy ręcznego mechanizmu okiennego i zamków drzwi

Wielu majsterkowiczów potrafi wymienić regulator szyby lub rozebrać panel drzwi, aby naprawić mechanizm blokujący - punkty bonusowe za podniesienie szyby bez jej rozbicia. Ale dzisiejsze samochody usuwają prawie każdą ręczną część na rzecz elektroniki do sterowania elektrycznymi oknami, zamkami i bagażnikiem lub podnoszoną klapą. O jedynej rzeczy powszechnie lewo nieelektryczne te dni jest drzwi paliwa, ale nawet, że jest często aktywowany sprężyną, a to rzadko stanowi problem.

5. Zatykanie opony

Jeśli uruchomić nad gwoździem, śrubą lub innym ostrym przedmiotem, istnieje duża szansa, że jedna z opon straci powietrze i wymaga naprawy. Zestawy korków do opon poradzą sobie z tym problemem i pozwolą Ci wrócić na drogę w mniej niż 15 minut, ale coraz więcej samochodów jest wyposażonych w opony typu run-flat. Opony te zostały zaprojektowane tak, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia w przypadku przebicia, dzięki wzmocnionym ścianom bocznym. Dzięki oponom typu "run-flat" pojazd może kontynuować jazdę, zazwyczaj z prędkością do 50 mil na godzinę i na dystansie nie dłuższym niż 50 mil.

Wadą tych opon jest to, że w wielu sytuacjach uszkodzonej opony nie da się naprawić. Zamiast tego trzeba będzie ją wymienić. W efekcie wygoda jazdy na oponach typu "run-flat" gwarantuje przynajmniej, że można pojechać do najbliższego warsztatu po kosztowną wymianę.

Więcej informacji na stronie: http://kumhomotorsport.pl