• Czwartek, 25 kwietnia 2024

Dlaczego trzeba sprawdzić korek gazu

Niski korek gazu. Ten często zapominany (zazwyczaj na pompie) kawałek plastiku, który zapobiega rozlewaniu się soku na drogę, gdy naciskasz pedał, aby zapalić światło. 20 lat temu, to było po prostu wszystko, co zrobił korek gazu, a w starszych pojazdach, korek ledwo nawet uszczelnił zbiornik. Nowoczesne pojazdy są jednak zupełnie inne.

Nowoczesny korek gazowy spełnia kilka funkcji. Dzisiejsze systemy paliwowe wymagają całkowitego uszczelnienia zbiornika, bez tego mogą wystąpić problemy. Najczęstszą przyczyną zapalonej kontrolki check engine nie jest zły czujnik, jest to luźny korek gazu. Co może cię zaskoczyć jest to, że wiele nowych pojazdów są projektowane bez korków gazowych w ogóle. Zamiast tradycyjnego kapturka, jest samozatrzaskowe drzwi uszczelniające, które zapobiegają ucieczce oparów.

Historycznie, kapsel gazu był po prostu sposób, aby zatkać otwór w zbiorniku, ale wszystko to zmieniło się w 1970 roku, kiedy obawy o bezpieczeństwo i EPA przyniósł pewne bardzo potrzebne kwestie do światła. Kwestie bezpieczeństwa są oczywiste - zmniejszenie zagrożenia pożarowego związanego z rozlanym paliwem, zwłaszcza w razie wypadku. Obawy związane z ochroną środowiska wynikały z badań EPA nad ozonem na poziomie gruntu, a opary paliwa były głównym problemem.

Począwszy od 1971 r., samochody dopuszczone do ruchu w USA musiały mieć wbudowany w układ paliwowy system kontroli parowania, a wszystko to zaczyna się od korka gazu. Uszczelnienie zbiornika, a następnie zastosowanie pochłaniacza z węglem drzewnym do kontroli oparów pomogło ograniczyć emisję spalin i zanieczyszczenie oparami paliwa. W połowie lat 90-tych kontrola oparów paliwa była 50 razy bardziej rygorystyczna niż w 1971 roku.

paliwo

Ewolucja korka gazu obejmuje łatwiejsze w montażu korki, dzięki czemu trudniej jest się pomylić. Starsze pojazdy miały prosty mechanizm z dwoma bolcami, podczas gdy dzisiejsze pojazdy używają gwintów. Materiały uszczelniające przeszły z korka lub uszczelki tkaniny do neoprenu i materiałów poliuretanowych dla lepszej odporności na zniszczenie chemiczne.

Kolejną aktualizacją dla kapturków gazowych jest funkcja powolnego uwalniania, która pozwala na powolne uwalnianie oparów paliwa, zamiast nagłego puf w przypadku starszych, zamkniętych zbiorników. Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego niektóre samochody mają naklejkę wewnątrz drzwi korka gazu, który mówi "otworzyć powoli", że jest tam, aby kontrolować uwalnianie oparów w gorące dni.

Dzisiejszy kapsel gazu posiada mechanizm zapadkowy, aby zapewnić właściwą uszczelkę. Ten 1/8 konstrukcja obrót jest tam, aby ostrzec kierowcę, że czapka jest zainstalowany prawidłowo, jeśli nie kliknie, to nie jest na prawo. W niektórych stanach, badania emisji jest nawet sięga do obszaru pokrywy gazowej. I/M 240 procedur testowych emisji wymagają testowania kapturek gazu, aby upewnić się, że jest w pełni funkcjonalny.

Nieprawidłowo działający kapturek gazu należy wymienić tak szybko, jak to możliwe. Pęknięty korek lub brakująca uszczelka pozwoli oparom paliwa uciec ze zbiornika, a z czasem spowoduje spadek zużycia paliwa, kosztując Cię na pompie. Brakujący korek z pewnością powoduje te same problemy, ale również istnieje ryzyko, że spalisz swój samochód. W rzeczywistości, brakujący lub nieprawidłowo zainstalowany korek gazu może kosztować Cię aż 30 galonów w ciągu roku. Jest to znaczna ilość paliwa.

Jeden kluczowy element przy zakupie zapasowego korka - nie każdy korek jest zbudowany zgodnie ze specyfikacją OEM, musisz upewnić się, że Twój korek gazu spełnia specyfikacje I/M 240, jeśli mieszkasz w obszarze objętym kontrolą emisji. Wymiana jest łatwa, wystarczy powiedzieć licznik marki pojazdu, modelu i roku, a oni sprzedadzą Ci kapturek gazu, czego potrzebujesz. Upewnij się tylko, że słyszysz "kliknięcie" za każdym razem, gdy zakładasz korek z powrotem, bo jeśli nie, to tylko prosisz się o kłopoty.